Fırat Şahin: Hayallerimi yaşıyorum - TMF - Türkiye Motosiklet Federasyonu
Ana Sayfa

Fırat Şahin: Hayallerimi yaşıyorum

 07 Ocak 2012, 13:31  

Fırat Şahin: Hayallerimi yaşıyorum

Fırat Şahin 1978 yılında İstanbul'da doğdu. Motosiklet ile 1991 yılında tanışırken, o yıllarda motosiklet bir tutku haline dönmeye, boş vakitlerini motosiklet servisinde çalışarak geçirmeye başladı.

 

2003 yılında enduro, motokros ve süpermoto yarışlarına mücadele etmeye başladı. Türkiye'de ve uluslararası alanlarda enduro, süpermoto ve motokros dallarında iyi derecelere imza attı.


-    Kendimi iyi ve gelişmekte olan bir yarışçı olarak görüyorum.
-    Dakar bir enduro yarışçısının en büyük hayalidir.
-    Motosiklete binmediğim veya yarışmadığım zaman strese giriyorum
-    Ailem bana hep destek oldu. Her yarış sonrası ilk iş olarak ailemi haberdar ederim.


Kısaca, Fırat Şahin nasıl bir yarışçıdır? İki teker üzerindeki başarıları nelerdir?

Hayatımı motosiklete adadığımı söyleyebilirim. Motosiklet ve yarışmak benim yaşam kaynağımdır. Kendimi iyi ve gelişmekte olan bir yarışçı olarak görüyorum. Her yarış ayrı bir tecrübe oluyor. Sporcu ahlakına sahip olduğumu düşünüyorum. İnsanlara ve doğaya saygılıyımdır. En büyük yarışta bile motorumu bırakıp, başka yarışçı arkadaşlarıma yardım ettiğim çok olmuştur. Yıllardır yarışıyorum ve birçok başarı kazandım. Ama benim için en verimli zaman yurt dışı yarışlarına başlamamla oldu. Geçen yıl Dünya Enduro Şampiyonası’nda 26., Dünya Süper Enduro Şampiyonası’nda 21., Doğu Avrupa Enduro Şampiyonası’nda 2. oldum ve birçok yarışta iyi dereceler elde ettim.

Her motosiklet yarışçısının kendine özgü bir hayat hikâyesi var. Peki, sen bu spora nasıl başladın? Ailenin ilk tepkisi ne oldu?

Benim motosikletle tanışmam ortaokul zamanıma kadar gidiyor. 10 yaşında motosiklet kullanmaya başladım. Yarışmak hep hayalimdi. Hatta en büyük hayallerim dünya çapındaki yarışlara girmek, ülkemi temsil etmekti. Fakat bu hayallerime biraz geç kavuştum. 24 yaşımdayken ilk yarış motosikletimi aldım ve kendimi yarışların içinde buldum. Birlikte yürütemediğim için işimden vazgeçtim ve şimdi motosiklet servisim var. Yani hayallerimi yaşıyorum. Ailem bu konuda bana hep destek oldu. Küçük yaşta bile annem bu konuda hep arkamda oldu ve beni destekledi. Şu an eşimden de aynı desteği görüyorum. Aslında başarılı olmamım arkasında ailemin rolü büyüktür.

Değişik kategorilerde yarışan sporcular, müsabakalara farklı hazırlanıyor. Sen nasıl bir program izliyorsun?

Bu tip yarışlara iki şekilde hazır olmalısınız. İlki fiziksel olarak, bunun için antrenörüm ile spor salonunda ağırlık, kardio ve balistik antrenmanlar yapıyorum ve bisiklete biniyorum. Haftada en az 4 gün motosiklet ile arazi ve trial antrenmanları yapıyorum.

Örnek aldığın bir sporcu var mı?

Her sporcunun muhakkak örnek aldığı bir veya birkaç rol modeli vardır. Benimkiler Türk olarak Kemal Merkit, yabancılardan ise Travis Pastrana, David Knight ve İvan Cervantes.

Bu sene yoğun geçeceğe benziyor. 2012 planında neler var?

Evet gerçekten bu sene çok yoğun olacak. Dünya Süper Enduro Şampiyonası, Avrupa Enduro Şampiyonası, Doğu Avrupa Şampiyonası, Redbull Erzberg Rodeo, Redbull Romaniacs, Redbull Crazy Job, Redbull Sea to Sky planlarımda olan bazı yarışlar.

Dakar’a motor sporlarının olimpiyatı olarak bakılıyor ve en son Şakir Şenkalaycı da TMF’nin desteğiyle bu büyük rallide yer alıyor. Senin de kariyerin için böyle bir hedefin var mı?

Kariyerim için doğru çizgide gittiğimi düşünüyorum. Dakar bir enduro yarışçısının en büyük hayalidir. Tabi ki benim için de bu geçerli. Hedeflerim arasında Dakar da var. Benim planlarımda 5 veya 6 sene sonra Dakar’a katılmak var. Ama federasyonumuzdan böyle bir görev verilirse ben her zaman hazırım.

Yeni yönetimle birlikte gençlerin son zamanlardaki motor sporlarına ilgilerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Yeni yönetimle birlikte bu konuda çok ilerleme oldu. Federasyonumuz biz sporculara çok destek oluyor. İnanıyorum ki alt yapıdan çok iyi yarışçılar yetişecektir.

Motosiklet markaları pek çok yeni modeli piyasaya sürdü. Sen motosikletinden memnun musun?

Evet, teknolojide çok gelişmeler oldu ve bunu motosikletlere çok iyi adapte ettiler. Ben Gas Gas marka motosikletle yarışıyorum. Sınıfında başarılı motosikletlerden. Fabrika desteği ile yarışıyorum ve motosikletimden çok memnunum.

Ekonomik açıdan verdiklerinin karşılığını alıyor musun?

Şu an için maalesef alamıyorum. Sponsorlarımdan ve Federasyondan aldığım destek sadece yarış giderlerimi karşılıyor. Ama gelecek için çok umutluyum. Önümüzdeki sezonlarda bunun değişeceğini ve yurt dışındaki gibi bizim de yarışlardan gelirimiz olacağını düşünüyorum. Tabi ki bu da başarıyı getirecek.

Ayağında ufak bir sakatlığın var ve yarıştığın branş sakatlık açısından daha riskli. Sağlık durumun nasıl ve vücudun yarışlarda ne kadar zorlanıyor?

Aslında dizimdeki sakatlık pek ufak değil. Yan çapraz bağlarda ve kaslarımda yırtılmalar var. Maalesef bu sakatlığım sadece ayağımı dinlendirerek ve zorlamayarak geçecek. Her hangi bir cerrahi müdahale yapılamıyor. Bu da antrenmanlarımı aksatıyor. Yarışlarda çok zorlandım, çünkü vücudun ağırlık merkezleri bacaklar. Bu yüzden çok zorlandım ve büyük acılar çektim.

Motokros, Enduro ve Dünya Süper Enduro yarışlarına katılıyorsun hayatını sürekli riske etmek stresli mi?

Bence stresli hiç bir şey yok. Hatta motosiklete binmediğim veya yarışmadığım zaman strese giriyorum. Daha çok ailem strese giriyor. Bana bir şey olacak diye çok korkuyorlar. Her yarış sonrası ilk iş olarak ailemi haberdar ederim.

Özellikle arazideki yarışlar için vücudun hangi bölümleri daha önemli?

Vücudun her bölgesi çalışıyor. Ama en çok bacaklar, sırt ve bilekler çalışıyor.

Süpermoto yapmış bir sporcu olarak pistleri özlüyor musunuz?

Evet özlüyorum. Süpermoto çok zevkli bir spor.

Hep konuşulan bir konu var. Bir eğitimci olarak da bu sporda yaş avantaj mıdır?

Yaşın avantaj olup olmadığı tartışılır bir konu. Burada önemli olan vücut fonksiyonlarınızın yerinde olması ve kondisyonunuzun iyi olmasıdır. Mesela Dünya şampiyonu olan Mika Ahola 41, Dakar pilotumuz Kemal Merkit ise 55 yaşındadır.

Yarışmayı en çok sevdiğin yer neresidir?

Aslında yarışta olmak benim için önemli, yerin çok önemi yok. Zorlayıcı olan ve tekniğini sınayıp, geliştirdiğin parkurlardan çok hoşlanıyorum. O yüzden Antalya ve Fethiye yarışlarını biraz daha fazla seviyorum.

Yurt dışındaki organizasyonlar ve motor sporlarıyla kıyasladığında bizi ülke olarak nerede görüyorsun?

Bizde de organizasyonlar güzel olmaya ve gelişmeye başladı. Seyirci eksiğimiz var. Tanıtımlarla bu açığın kapatılacağını düşünüyorum. Ülke olarak bayağı yol kat ettiğimize inanıyorum. Her organizasyon daha güzel olmaya başladı. Yakın zamanda yurt dışı organizasyonları ile aynı seviyelere geleceğimizi düşünüyorum.

Trafikte motosikleti tercih ediyor musun?

Özellikle İstanbul için motosiklet vazgeçilmez benim için. 100 cc bir scooter kullanıyorum. Scooterim olmasa ne yapardım bilemiyorum.

Yarışlar öncesinde özel bir diyet uygular mısın?

Diyet bir sporcunun yapmaması gereken bir şeydir bence. Sezon bitişi ile güç antrenmanları yaparım. Bu antrenmanlar 3 ile 4 ay arası sürer. Tabi ben de ona göre beslenirim. Biraz kilo alırım. Sezona yakın zamanda antrenmanlarımı kardio ve kondisyona yönelik yaparım ve beslenme tarzımı buna göre değiştirerek yarış kiloma düşerim. Kesinlikle diyet yapmam, ama dengeli ve iyi beslenirim.

Bu haber 5106 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit
 

Ayın Röportajı

Zengin: 2016'da Avrupa’da 1.’lik Hedefliyorum

Zengin: 2016'da Avrupa’da 1.’lik Hedefliyorum Geçen seneyi Avrupa ve Doğu Avrupa Süpermoto ikinciliğiyle kapatan milli sporcumuz Mücahit Talha Zengin, “Yarışlara...

Ercansungur: 2014 Şampiyonluğu Benim İçin Çok Değerli

Ercansungur: 2014 Şampiyonluğu Benim İçin Çok Değerli Ercansungur: 2014 Şampiyonluğu Benim İçin Çok Değerli
TMF Vanda

BAŞKAN'DAN

 
Önemli Ricamız
1 İnsan 1 Bayrak 1 Ders
Yeniden Seçildik
Dindar Genç, Rol Model, KNN54

Vanda Çocuk Olmak
 
 



 
HAFTANIN VİDEOSU

MXGP OF TURKEY 2018 TANITIM


 

YAZARLAR

Hedefe Odaklanmak

Altyapı: Türkiye Motosiklet Federasyonu