Ana Sayfa

DİNDAR GENÇ, ROL MODEL, KNN 54

Saat 09.28 / Serbest Antrenman / İmola Yarış Pisti:
Asfaltı parçalarcasına büyük bir hışımla geçiyor motosikletler. Her biri ayrı renkteki demir atlar, göz açıp kapayıncaya kadar ki zaman aralıklarında girip çıkıyorlar virajlardan. En sert şiganlar birbirlerini salise farkıyla izleyen çelik iradeli pilotların dizleri yerde geçişlerine sahne oluyor.
Serbest antrenman için verilen zamanı değerlendiren yarışçılar, pistte rakiplerine oranla bir tur fazla dönmenin değerini ve önemini çok iyi biliyor.
Dünya Şampiyonasını takip eden yarışçılarının hepsi, İmola Pisti'nin tribünlerini dolduran on binlerce yarış tutkununun tezahüratları altında motosikletlerinin limitlerini zorluyorlar…
Herkes orada…
Gözler yarış sezonunun liderini, İmola Pisti'nin Best Lap (en hızlı tur) sahibini, 54 kafa numaralı delikanlısını arıyor. Ama Kenan pistte yok…

Saat 09.28 / Yarış Hastanesi / İmola Yarış Pisti:
Pistin kulakları yırtan gürültüsünün aksine sağlık merkezinde derin bir sessizlik hakim. İlaç kokuları, tıbbi malzemeler, sesi tamamen kapalı ekranlardan akan tur sonuçları. Ufak tefek rahatsızlıkları sebebiyle yarışmaktan vazgeçmiş pilotların bandaj veya fizik tedavileri yapılıyor.Gerilerde bir yerde sedyeye uzanmış bir genç, yumrukları sıkılmış, sol ayağının ve bacağının neredeyse tümü sarılı, kolunda serum, gözlerinden ara ara damlayan yaşlar…
Üzerinde yattığı sedye ile yarış pistinin arası yaklaşık 20 metre. Yarış doktoru başında ve sürekli yarışamayacağına dair bir şeyler anlatıyor. Topuğundaki kırığın ciddiyetini söyleyip, “üzerine basamazsın ayakta duramazsın” diyor. Kenan’ın cevabı hazır: Motora kadar tekerlekli sandalye veya bastonla giderim, motora çıkınca topuğumu kullanmayacağım zaten.
Doktor şaşkın..! Bu kez, dizini işaret ediyor “diz kapağın kırık senin, küçücük bir vida tutuyor ilk virajda yerinden çıkabilir” diyor. Kenan ısrar ediyor: Yarışa çıkmam lazım dizimi zorlamadan dönerim…”
Yarış doktoru bu kez iki eliyle Kenan’ın bacağını kavrayıp dizini çalıştıran bağların çok fazla esnediğini bu şekilde bacağını ve dizini kullanamayacağını söylüyor. Hem şişmiş olan sol bacağını yarış tulumuna nasıl sokacağını soruyor.
Bu arada sadece Kenan’ı birkaç gün önce ameliyat eden doktorun bildiği bir şey var. Kenan’ın bacağındaki platin vida, esneyip gevşemiş kaslarına batıyor ve bu inanılmaz bir acı veriyor.
Doktor Kenan’ı anlamaya çalışıyor, ısrarına bir anlam veremiyor, “Ne yapmamı istiyorsun peki” diyor ellerini iki yana açarak.
Kenan topuğundaki kırığı, vidayla tutturulmuş dizini ve bacak kaslarındaki ağrıları dindirecek bir ilaç istiyor doktordan.
Öyle bir ilaç yok.

Saat 13.02 / Start Noktası / İmola Yarış Pisti:
Warm Up için dönüyor yarışçılar bu kez. Yarış öncesi son ısınma turunu atıp start noktasına geliyorlar. 3. Sırada yerde 54 yazıyor ama Kenan yok…
Kenan, yarışın başlamasına 5 – 6 dakika kaldığını biliyor. Takımın, ailesinin, ağabeylerinin endişeli bakışları arasında abdest alıp tulumunu giyiyor. Koltuk değneklerine sarılıp motorun başına geliyor. Dudakları kıpırdıyor. Bir an olsun unutmadığı, ne aklından ne yüreğinden çıkarmadığı Rabbini zikrediyor, Babası İrfan Usta’nın öğrettiği ayetleri mırıldanıyor. Sol ayağının üzerinde duramıyor ve Sedat Ağabeyinin yardımıyla motora çıkıyor.
Kawasaki’nin üzerindeki Kenan, artık KNN 54 oluyor.
Sakaryalı, beyefendiliğiyle örnek gösterilen Bahattin’in, şampiyon Sinan’ın kardeşi, adam gibi adam’dır denilen İrfan Usta’nın oğlu, yüreği denizler kadar geniş Nurhayat Abla’nın gözbebeği KNN, starttaki yerini alıyor.
Korku yok, endişe yok, tereddüt yok.
Son 1 dakika tabelası geçiyor Gridde bekleyen demir atların önünden. Yarışçılar marşa basıyorlar.
Onu canı gibi seven biri eğiliyor kulağına, “Allah aşkına zorlama kendini, biz seni yarıştığın için değil Kenan olduğun için seviyoruz. İrfan Usta’ya, Bahattin Abi’ye Sinan’a mahcup etme bizi, Kenan’a sahip çıkamadınız dedirtme” diyor.
Anladım Abi diyor Kenan, ama KNN 54 anlamıyor.
Bir bir sönüyor kırmızı ışıklar. Hepsi söndüğü anda, sanki İtalya’nın tamamını saran bir uğultu yükseliyor İmola Yarış Pisti’nden.
KNN, gaz telini koparırcasına sona dayıyor gaz kolunu, o an Türkiye’de bir anne açıyor ellerini semaya… Dualar hep Kenan için.
İmola Yarış Pisti, saat yönünün tersine dönen sol virajların hakim olduğu bir pist ve pilotlar için sol dizlerini kullanmak hayati önem taşıyor. KNN ilk turda liderliği alıyor.
Yarışmak elbette önemli, kazanmak elbette güzel ama daha güzeli, daha değerlisi yediği ekmeğin, üzerindeki emeğin, kendisine duyulan güvenin hakkını vermeye çalışmak.
İşte Kenan böyle bir inanç fotoğrafının en net karesi.
Kenan böyle bir azmin kulakları okşayan bestesi.
… ve Kenan Başbakanımızın işaret etiği, özlediği, örnek gösterdiği gençliğin, olması gereken rol modeli.
Birincilik kürsüsünde şampanya patlatmak yerine Ay-Yıldızlı bayrağına sarılan, dünyanın dört bir yanındaki yarış pistlerinde örnek gösterilen, “Türk yarışçı” diye anılan, yarış bitip pite girdiğinde seccadesini serip alnını secdeye koyan KNN, başta Başbakanımızın ve O’nu tanıyan herkesin gönlündeki teveccühü sonuna kadar hak ediyor.
Biliyor ve diliyoruz ki nice KNN’lar yetişecek bu ülkede. Sadece yarış pistlerinde değil, sahalarda, salonlarda, kortlarda, tatemilerde, havuzlarda, ringlerde, parkurlarda …

 

TMF Vanda

BAŞKAN'DAN

 
Önemli Ricamız
1 İnsan 1 Bayrak 1 Ders
Yeniden Seçildik
Dindar Genç, Rol Model, KNN54

Vanda Çocuk Olmak
 
 



 
HAFTANIN VİDEOSU

TÜRKİYE MOTOKROS ŞAMPİYONASI


 

KÖŞE YAZARLARI

Hedefe Odaklanmak

Altyapı: Türkiye Motosiklet Federasyonu