İki Teker, İki Ayak - Yavuz Taşkıran - TMF - Türkiye Motosiklet Federasyonu
Ana Sayfa

İki Teker, İki Ayak

Yavuz Taşkıran

Yavuz Taşkıran



Beni uzun değil, kısa süreden beri tanıyan arkadaşlarım neden şeytan arabasına bindiğimi soruyorlar. Açıkça söylemeseler de ‘kaybetmek istemeyiz’ demeye getiriyorlar. Ama kimsenin aklına yollarımız ve kural dinlemeyen, kuralları kendilerinin koyduğuna inananların yarattığı trafik dehşeti gelmiyor.
Yollarımıza bakıyorum, her gittiğiniz yerden birkaç gün sonra döndüğümde aynı yolda birkaç noktada bakım çalışmasının yapıldığını görüyorum. Alıştığınız yollarda giderken birdenbire hiç alışık olmadığınız trafik işaretleri ve işaretçileri ile karşılaşıyorum.
Çok komiğime gidenler ise kent içlerinde bazı yollarda ve yerleşkelerde motosiklet giremez levhaları… Okumuş ya da okumamış her motosiklet yazarı bunu her zaman dile getirmiştir. Şaşırtıcı biçimde inanılmaz. Senin park edecek, dosdoğru ilerleyecek yolun yok ama şu küçücük motorlular için park yasağı icat ediyorlar. Ama hangimiz, ‘bu komiktir’ deyip gazete ve dergilerde yazma dışında gerekli yerlere dilekçemizi yolladık?
Daha düne kadar motosiklet için OGS denilen cihazı satmayan bankalarımız vardı. Şimdi alışveriş yapmanıza bağlı olarak bazı bankalar (belki de tek bankadır) bu cihazı ücretsiz veriyorlar. Aynı OGS ile kamyon da geçiyor, dört tekerli diğer araçlar da… Neyse ki bu sorun çözüldü, bazı koşullara bağlı olarak bankalar bu hizmeti vermeye başladılar.
Kesin konuşulmuştur, yollarımızdaki motosiklet hız limitleri… Burada ne bu hız limitini yazayım, ne de onların kaç yaptığını? Motosikletlilere yollar hep açık olmalıdır. Onları küçük ve hor görmemeli, aksine trafiği rahatlatıcı olarak algılamalıyız. Yapı ve doğaları gereği motorlar hızlı araçlardır. Onların çok hızlı olanlarını pistlere kazandırmamız gereklidir. Ama orası için eğitimin zorunluluğunu unutmamalıyız. Bazı ülkelerde sol şeritleri daha geniş bırakarak onların daha hızlı ilerlemelerini sürücüler sağlıyor. Biz neden bunu yapmayalım?  Bugün motoru, iki tekerin arasına iliştirilmiş teknoloji harikasını konuşuyoruz. Hem de yüzlercesini… Bunlar hızlıdırlar, hızlı insanlar motor kullanırlar… Ama bu hıza karşılık onların sabırlarını sakın test etmeye kalkmayın!
İki teker demişken birden bizim de iki ayağımızın olduğunu hissetim. İnsanlar iki ayakları üzerinde duruyor, konuşuyor, hareket ediyor ve yaşamını sürdürüyor. Motorlar da öyle, onların tek farkı durunca dengeleri bozuluyor. Ama hareket ettiklerinde inanılmaz bir denge ve hareket hatta müthiş bir yaşam sevinci sergiliyorlar. İki teker ve iki ayak ilişkisini aman unutmayın. Bizi yöneten beynimiz de iki bölümden oluşuyor. Bir yarısı analiz ederken diğer tarafı duygusal davranıyor. Ama iki taraf birbirini tamamlıyor.
İki ayaklılar iki tekerli motora bindiklerinde beyinlerine çok daha fazla iş düşüyor. Motosikletin her türlüsü keyifli ve insanı diri tutan bir araçtır. Onu sevmenin ve yaygınlaşmasını istemenin kimseye zararı yoktur. Motosiklet bir tarafta sportif amaçla kullanılırken diğer tarafta çok amaçlı bir ticaret işi için kullanılabilir. Bazıları hızlı, yırtıcı, saldırgan; diğerleri ılımlı, sakin ve sessiz olabilir. Bazıları da masanızda duran bir biblodur belki…   
Geleceğin Türkiye’si motosiklete muhtaçtır. İki teker iki ayak derken bunun önemini anlatmanın yanında işin endüstri tarafına ağırlık vermek gereklidir. Vergilerle boğulmuş bir sektör, kurtarıcı aramaktadır. İster ithal ister yerli, her motosiklet için, herkes bu konuya her açıdan sahip çıkarak bakabilmeyi öğrenmelidir. Kişisel çekişmeler, yönetsel güç denemeleri, garip ilişkiler ve sistemsiz bir yapı ile motosikleti ne sevebiliriz ne de sevdirebiliriz.
Biz motosikleti seviyoruz, hem de giderek artan bir sevgiyle…

 

 

 

Bu haber 4652 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit
TMF Vanda

BAŞKAN'DAN

 
Önemli Ricamız
1 İnsan 1 Bayrak 1 Ders
Yeniden Seçildik
Dindar Genç, Rol Model, KNN54

Vanda Çocuk Olmak
 
 



 
HAFTANIN VİDEOSU

İSTANBUL SUPER ENDURO ŞAMPİYONASI


 

KÖŞE YAZARLARI

Hedefe Odaklanmak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Altyapı: Türkiye Motosiklet Federasyonu