TR Pist 4. Ayak TR Süpermoto 3. Ayak Yarış Duyurusu
YARIŞÇILARIMIZIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN ÖNEMLİ BİR TAKIM HUSUSLAR AŞAĞIDA BELİRTİLMİŞTİR:30-31 Temmuz tarihlerinde İstanbul Park pistinde düzenlenecek olan Türkiye Pist Şampiyonası 4. Ayak ve Türkiye Süpermoto Şampiyonası 3. Ayak yarışlarına katılacak olan yarışçılarımızın ekteki kayıt formlarını doldurarak 28 Temmuz 2011 günü saat 18:00'a kadar info@tmf.org.tr adresine göndermeleri gerekmektedir.
Pistin girişi 29-07-2011 Cuma günü 09:00'da açılacaktır.
Teknik kontrol aynı gün saat 12:00-16:30 arasında yapılacaktır.
30-07-2011 Cumartesi 08:00-10:00 arasında yapılacak son teknik kontrol; Cuma günü yapılan teknik kontrolden geçememiş ve son teknik kontrole kadar süre tanınmış yarışçılar ile 28/07/2011 saat:18:00’a kadar idari kaydını yaptırmış ve geçerli mazeret bildirmiş yarışçılar içindir.
Bu durumlar haricindeki yarışçılar ancak 150 TL ceza ödemek koşulu ile 30-07-2011 cumartesi saat 10:00’a kadar kayıt yaptırabilirler.
18 yaşından küçük yarışçılarımız, eğer yıllık lisans çıkarmamışlar ise, noterden onaylı veli muvafakatnamesi hazırlatmalı ve bunu üzerinde sağlık raporu kaşesi ve imzası alınmış tek yarışlık lisans formu ile birlikte teknik kontrol ve kayıt sırasında ibraz etmelidirler.
Tek yarışlık lisans formlarının tümünün üzerinde doktorun ıslak imzası ve kaşesi bulunmalıdır. Tüm belgeler orijinal olmalıdır. Sağlık raporu olmayan veya eksik yapılmış olan tek yarışlık lisans formları kabul edilmeyecektir. Tüm belgelerin aslının kayıt esnasında ibrazı gerekmektedir.
İstanbul Park kuralları gereği, motosikletin üzerinde bakım veya onarım yaparken motosikletin alt kısmından zemine yağ veya herhangi bir sıvı dökülmesini engelleyecek olan bir mat veya muadili bir örtü kullanılmalıdır.
Tüm yarışçılarımızın yanlarında çöp torbaları getirmeleri ve çevre temizliğine özen göstermeleri gerekmektedir.
Asfalt üzerine delici aletlerle zarar verilmesi yasaktır. Çadır kurmak isteyen yarışçılarımız çadırlarını ağırlıklar kullanarak sabitlemelidir. Aksi davranışlardan kaynaklanacak durumlardan yarışçı sorumlu olacaktır.
Tüm yarışçılara, bir mekaniker ve bir yarışçı olmak üzere 2 bileklik verilecek, bu kişiler haricinde hiç kimse pit alanına giremeyecektir.
Yarışlara katılacak tüm yarışçıların tek parça tulumu, eldiveni, homologe edilmiş kaskı, yarış botu olması gerekmektedir.
Tüm motorlarının grenajlarının altı kapalı olmalı, herhangi bir sebeple akan yağ, benzin gibi sıvıları piste dökmeyecek şekilde yağ havuzu olmalıdır. Yağ tıpası, yağ boşaltma kapağı, radyatör kapağı gibi sıvı tutan kapaklar telle sabitlenmelidir.
Tüm motosikletlerin radyatörlerinde su haricinde herhangi bir sıvı (antifriz vs. gibi) bulunmamalıdır.
SINIFLAR:
125 SP sınıfında 11 yaş, 600 cc sınıflarında 16 yaş, 1000 cc sınıflarında 18 yaşından gün almış veya bu sezon içinde alacak yarışçılar katılabilirler. Aynı yarış etkinliğinde bir yarışçının birden fazla sınıfta yarışa katılması mümkün değildir.
TMF 125 SP:
Sport Production 125 cc 2 Zamanlı (max.170 cc)
Sport Production 125 cc 4 Zamanlı (max. 250 cc)
TMF 600:
En az kapasite 401 cc
En fazla kapasite 600 cc 4 silindirli
675 cc 3 silindirli
750 cc 2 silindirli
TMF 1000:
601 - 1000 cc arası 4 silindirli
751 - 1000 cc arası 3 silindirli
851 - 1200 cc arası 2 silindirli
SUPERMOTO:
SÜPERMOTO (A VE B) BÜYÜKLER
Motor: Hacim ve zaman sınırı olmaksızın (Gençler ve minikler sınıfında belirtilen limitler hariç) bütün motosikletler.
Yaş: İlgili sezon içerisinde 16 yaşından gün alacak yarışçılar ve daha büyük yarışçılar bu sınıfta yarışırlar.
Bu sınıf, yarışçıların tecrübelerine göre A ve B olmak üzere iki gruba ayrılacaktır.
SÜPERMOTO GENÇLER
Motor: 65cc üzeri 85 cc’ye kadar (85cc dahil) 2 zamanlı motosikletler
110cc üzeri – 150cc’ye kadar(150cc dahil) 4 zamanlı motosikletler.
Yaş: Maksimum 15 yaşındaki yarışçılar bu sınıfta yarışırlar.
SÜPERMOTO MİNİKLER
Motor: 65cc ye kadar (65cc dahil) 2 zamanlı motosikletler
110cc ye kadar (110 cc dahil) 4 zamanlı motosikletler.
Yaş: Maksimum sezon içerisinde 12 yaşından gün alacak yarışçılar bu sınıfta yarışırlar.
BAYRAKLAR VE IŞIKLAR
Hakemler ve diğer görevliler yarışçılara bilgi veya komut iletmek için bayrak, tabela ve ışıkları kullanırlar.
Yarışçılar, bayrak, tabela ve ışıkların komutlarına uymak zorundadırlar. Bu komutlara uymayan yarışçılar cezalandırılacakları gibi , aksi durumlardan doğan zararlardan kendileri sorumludur.
• Yeşil bayrak:
*Pistin açık olduğunu gösterir.
*Her antrenman, ısınma ve sıralamanın ilk turlarunda ve çıkış turunda , tüm hakem kulelerinde sabit olarak kule yerlerini yarışçılara hatırlatmak ve pistin temiz olduğunu belirtmek amacıyla gösterilir.
*Kendi kulesinden sonraki pist bölgesi temiz ise sarı veya beyaz bayrak sallanan kuleden sonraki kule hakemi tarafından aynı anda sabit olarak gösterilir.
*Isınma turunu başlatmak için start sorumlusu tarafından start çizgisinde ve pit koridor çıkışı açık olduğunda pit çıkışında sallanır.
• Yeşil ışık
Bu ışık antrenman turlarının ısınma turunun ve deneme turunun başladığını göstermek için pit koridorlarının sonunda yanık olarak durur.
• Sarı-Kırmızı çizgili bayrak
Yağmur dışında başka sebeplerden dolayı (yağ, su veya başka sebeplerden) pistte kayganlık oluştuğunu gösterir. Bu bayrak kayganlığın olduğu bölgenin başındaki hakem kulesinde sabit olarak tutulur.
• Mavi bayrak:
Bu bayrak hakem kulelerinden sallanarak bir sürücüye gösterildiğinde o yarışçının geçileceğini gösterir. Bu bayrak antrenman veya ısınma turlarında gösteriliyorsa yarışçı çizgisini muhafaza edecek ve hafifçe yavaşlayarak kendisinden daha süratli yarışçının geçmesine müsaade edecektir. Yarış sırasında gösterilirse, gösterilen yarışçıya bir veya bir kaç yarışçı tarafından tur bindirileceğini belirtir. Gösterilen yarışçı ilk fırsatta kendisine tur bindirecek yarışçılara geçme imkanı vermelidir.
• Siyah beyaz damalı bayrak
Bu bayrak varış çizgisi hizasında sallanarak yarışın, antrenmanın veya sıralama turunun bittiğini gösterir. Sadece Yarış Direktörü ya da yetki verdiği kişi tarafından kullanılabilir.
• Sarı bayrak
Bu bayrak sallandığı hakem kulesinin çok yakınında bir tehlike olduğunu gösterir. Yarışçılar yavaşlamaya ve durmaya hazır olmalıdırlar. Yeşil bayrak gösterilen yere kadar yarışçılar birbirlerini geçemezler.
- Sıralama turunda bu bayrağa uyulmaması o tur derecesinin iptali, yarış sırasında ise dur-kalk cezası ile cezalandırılır. Yarışta dur-kalk cezası uygulanamaz ise ihlali yapan yarışçının yarış toplam zamanına 5 saniye ilave edilir.
- Sarı bayrakta geçen yarışçı bunun hemen farkına varır ve elini kaldırarak geçtiği yarışçı veya yarışçılara kendisini geçme izni verirse ceza uygulanmaz.
• Beyaz bayrak
Pistte bir güvenlik aracının olduğunu gösterir. Yarışçılar yavaşlamaya ve durmaya hazır olmalıdırlar. Beyaz bayrak sallandığı zaman yarışçıların birbirini geçmesi yasaktır. Güvenlik aracı pistte durduğu zaman beyaz bayrakla beraber sarı bayraklar da sallanmaya başlar.
- Sıralama turunda bu bayrağa uyulmaması o tur derecesinin iptali, yarış sırasında ise dur-kalk cezası ile cezalandırılır.
- Beyaz bayrakta geçen yarışçı bunun hemen farkına varır ve elini kaldırarak geçtiği yarışçı veya yarışçılara kendisini geçme izni verirse ceza uygulanmaz.
• Kırmızı bayrak ve Kırmızı ışık
Sadece direktör talimatı ile kullanılabilir.
Yarış, antrenman ve sıralama turları durdurulduğu zaman bütün hakem kulelerinden sallanır ve pistteki kırmızı ışıklar yanık vaziyette kalır. Yarışçılar yavaş bir şekilde pitlerine dönmek zorundadırlar.
Pit koridoru kapalı olduğu zaman, pit çıkışında kırmızı bayrak sabit bir şekilde tutulmalı ve varsa kırmızı ışık yanık olmalıdır.
Isınma turu ve çıkış turu sonunda kırmızı bayrak start çizgisi üzerinde sabit olarak bulunur. Kırmızı bayrak aynı zamanda pisti kapatmak için de kullanılır.
• Siyah bayrak
Yarışçı numarası ile beraber sabit bir şekilde start alanından(veya kulesinden) gösterilir. Yarışçı bu bayrağı gördükten sonra pite girer ve tekrar yarışa dönemez.
• Siyah bayrak ortasında turuncu yuvarlak (Ø 40 cm)
Bu bayrak yarışçı numarası ile beraber ilgili yarışçıya, motorunda kendisi ve başkaları için tehlikeli olabilecek bir mekanik arızanın olduğunu belirtmek amacıyla gösterilir. Yarışçının pisti derhal terk etmesi gerekir. Üç tur içerisinde bu komuta uymayan yarışçıya, jüri kararıyla siyah bayrak gösterilir.
Ekte yarış programını bulabilirsiniz. Yarış ile ilgili danışma için 02122324006 nolu telefondan veya 05413406707 nolu telefondan Sinan EKER ile görüşebilirsiniz.
BAŞVURU FORMLARI
| Pist Teknik Kontrol ve Kayıt Formu | Pist Tek Yarışlık Başvuru Formu |
| Supermoto Teknik Kontrol ve Kayıt Formu | Supermoto Tek Yarışlık Başvuru Formu |
Bu sayfa 1914 kez okundu
