Pilot Yunus Erçelik ile Söyleşi

Pilot Yunus Erçelik ile Söyleşi

Adı: Yunus
Soyadı: Erçelik
Dogum Tarihi: 19.05.1980
Yaşadıgı Şehir: İstanbul
Yarıştığı Numara: 169
Kulübü: KMK
2011 Sponsorları: TMF - İddaa

Yarıştığı Motosikletler: HONDA CBR 1000 RR

Başarıları:
2007 SST 1000 B Namağlup Şampiyon.
2008 1000 A Şampiyon.
2008 TMF Şampiyon.
2009 1000 A Şampiyon
2010 1000 A ve TMF Şampiyon

TMF - Motosiklete olan ilgin kaç yaşında nasıl başladı ?
Y.E - Babamın motosiklet kullanması ve motosiklete olan ilgisi sebebiyle kendimi bildim bileli motorun üzerindeyim. Henüz 2,5 3 yaşında iken motosiklet üzerinde çekilmiş bir sürü resmim var.              
TMF - Pistlerde yarışma fikri nerden çıktı ?
Y.E - 2006 senesinde İzmit'te Pist Şampiyonasına arkadaşlarımı izlemeye giderdim. O dönemlerde arkadaşlarımın sonuncu olup kupa alamadıklarını gördükten sonra ben bu işi daha iyi yaparım demeye başladım ve kısa süre sonra haklı olduğuma her kes inandı.

TMF - Örnek aldığın birisi/birileri var mı ?
Y.E - Türkiyede bu spor yeni yeni gelişiyor. Açık söylemek gerekirse yurtiçinde örnek alabileceğim kadar iyi tekniğe sahip kimseyi bulamadım. Ancak Yurt dışına bakarsak Casey stoner’ı takip ettiğimi, örnek aldığımı söyleyebilirim.

TMF - Türkiye ‘de bu sporu yapmanın zorlukları neler ?
Y.E - Birincisi bu spor pahalı bir spor. Bu nedenle maddi kısmının idaresi belkide en büyük zorluk. Destek olacak sponsor bulmak ve antrenman yapacak pist bulmak da hemen akla gelen zorlukları bu sporun. 
TMF - Peki trafikte motosiklet kullanırken karşılaştığın zorluklar  var mı ?
Y.E - Olmazmı tabii ki var. Çok taze bir örnek anlatayım. Ben İstanbul'da şehir trafiğinde motosiklet kullanmayı pek sevmem ancak geçen hafta Bursa'ya gittim. Dönüşte Kavacık civarında belediyeye ait resmi bir araç sanki ben yokmuşum gibi kapısını açtı, ben de içeri girdim. Büyük çoğunluk motosikleti vasıta olarak görmüyor, motosiklet sürücülerine serseri gözüyle bakıyor. Ne yazık ki motosiklet kültürü henüz oturmadı ama gelişiyor.
TMF - Ailen bu tehlikeli spora başlama kararı aldığında nasıl tepki verdi. Şu andaki bakış açıları nedir ?
Y.E - Daha önce de dediğim gibi motosiklet kültürü olan bir ailede doğdum. Annem ve babam sayesinde motorlar tanıştım. Motosikletle büyüdüm. Dolayısıyla motosiklet bizim için çok önemlidir. Hep destek oldular. Hala destek oluyorlar.
TMF - Yarışlarda yaptığın dereceler ve başarılarından söz edermisin.
Y.E -  2008 yılında Türkiye Pist Şampiyonası’nın iptal olması ile beraber ilk yurtdışı yarışımı Yunanistan- Serres pistinde gerçekleştirdim. İlk defa gittiğim, tanımadığım bir pistte 30 yarışçı ile mücadele ettiğim doğu Avrupa Şampiyonası 2. Ayağında SBKS 1000 sınıfında 1. gelerek İstiklal Marşımızı okuttum. Benim için önemli bir derecedir. Tabii ki TMF,1000 A, 1000 B kategorilerindeki şampiyonluklarımda çok değerli. Aynı başarıyı bu yılda göstermek için var gücümle çalışıyorum.
TMF - Bu sporu bırakmayı hiç düşündün mü?
Y.E - Doğrusu zaman zaman düşündüm. Çünkü yaptığımız spor  henüz Türkiye de oturmamış ve alışılmadık bir spor olarak görülüyor. Sponsor bulmak hiç kolay değil. Diğer sporlarda olduğu gibi motosiklet sporunda da devamlı antrenman yapmanız lazım. Mümkün olduğunca çok yarışa katılmanız lazım ki tecrübe artsın. Bütün bu antrenman ve yarışların bir maaliyeti var. Bir çok yarışçı arkadaşım gibi bende gerekli desteği bulamadığım zamanlarda kendi imkanlarımla yarışmaya çalışırken çıkma lastikler kullanırdım. Ancak çıkma lastikle antrenman yada yarış demek daha fazla kaza riski demek. Bu kazalar yüzünden kendimi geliştiremediğimi hissetmeye başladım. Antrenman kötüyse sonuçta kötüdür.  Açıkçası gerekli desteği bulamasaydım bu sporu bırakacaktım. Ufak tefek sponsorluk anlaşmaları ile ayakta durmaya çalışırken 2009 yılında Turkcell’in verdiği destekle devam edebildim. Şimdi İddaa ve Federasyonun destekleri ile devamlı olarak kendimi geliştirebiliyorum.


TMF - Bu spora başlamayı düşünen gençlere tavsiyelerin neler ?
Y.E - Bence dünyadaki en saygın spor olan motosiklete başlamak isteyen yetenekli gençlerin kesinlikle bu sporu yapmaları gerekiyor. Racing tipi motorlar özellikle pistler için uygun olarak tasarlanmıştır. Bu tarz motosikletleri pist yerine caddelerde, sahillerde kullanmak mantıklı olmadığı gibi, kazaları sonucu ölümler ve ağır yaralanmalar meydana gelmektedir. Özellikle racing motorlara dikkat edilmeli. Kaskını dirseğinde taşıyanları, yollarda hız yapanları görüyorum. Kendilerini pistlerde görmek istiyoruz. Hem onların sağlığı, hem de bu sporun gelişmesi açısından gençlere bunları tavsiye ediyorum.
TMF - Ne kadar süre motosiklet kullanmayı düşünüyorsun ?
Y.E - Ölene kadar.


Bu sayfa 4215 kez okundu